English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Mercy Ships; Hoop en Genezing brengen naar de Allerarmsten

De schepen van Mercy Ships zijn in de eerste plaats ziekenhuisschepen. Tegelijkertijd zijn het drijvende dorpen. De bemanning, die uit vrijwilligers bestaat, woont aan boord en een groot deel van hen werkt er ook. Een schip heeft alle voorzieningen aan boord die een - soms langdurig - verblijf mogelijk maken voor de circa 450 bemanningsleden en hun eventuele gezinsleden. Hierin volgen we het 2000 jaar oude voorbeeld van Jezus;

“Blinden zijn gaan zien en verlamden lopen weer. Melaatsen zijn genezen en doven kunnen nu horen. Doden zijn weer levend gemaakt en arme mensen luisteren naar de blijde boodschap” Mattheüs 11:5.


http://www.mercyships.org/


http://www.mercyships.nl

dinsdag 27 april 2010

Africa Mercy Tenerife


21 jan, 23:41
21 Januari 2010
Tenerife, Santa Cruz
23 C Celcius Onbewolkt

Hallo allemaal!

Begin het bloggen eindelijk beetje onder de knie te krijgen, dus hier even een update van mij!

Ik zit nu 3 weken aan boord van de Africa Mercy en ben nog geen dag wakker geworden met het idee van 'bah weer een dag', dus het gaat prima hier! Na het avondeten gaan we altijd wel iets doen hier, film kijken, kaarten, chillen, bowlen of Belgse biertjes drinken in de 'Meterbar'. Dat is een terras waar ze 1 meter worsten en 1 meter pizza dingen hebben, en dat gecombineerd met Belgse pinten..., erg leuk!

Afgelopen weekend ben ik aan boord gebleven voor de wacht, en dit weekend gaan we een auto huren om het eiland te gaan bekijken. We gaan met zn 3en of 4en. In ieder geval gaat Paul mee, hij is de kapper aan boord en komt uit Zuid-Afrika, met hem ben ik samen gestopt met roken! Het stoppen gaat btw erg makkelijk, alleen met koffie of bier is het minder, maar koffie drink ik ook al niet meer, want die is niet te drinken hier aan boord, haha!

Bij mn foto's heb ik wat nieuwe geplaatst van het schip. Als je nu op onderstaande link drukt, krijg je een mooie video te zien van het interieur van het schip (hoop ik, want kan zelf geen video kijken hier):

www.ms-information.org/Virtual%20Tours/Africa/africavirtual-menu.htm

Nog 1,5 week voor we vertrekken, ik heb er zin in om naar Afrika te gaan. Maar eerst lekker 10 dagen op de plas dobberen. Ben nu nog bezig met het speed-log (meet de snelheid van het schip door het water) te repareren. Als we varen kan ik mooi alle sensoren checken! Ben benieuwd in dit ouwe beestje!

Enfin, ik ga naar mn cabin! Tot de volgende blog!

Vanaf de Africa Mercy,

Michiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten