English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Mercy Ships; Hoop en Genezing brengen naar de Allerarmsten

De schepen van Mercy Ships zijn in de eerste plaats ziekenhuisschepen. Tegelijkertijd zijn het drijvende dorpen. De bemanning, die uit vrijwilligers bestaat, woont aan boord en een groot deel van hen werkt er ook. Een schip heeft alle voorzieningen aan boord die een - soms langdurig - verblijf mogelijk maken voor de circa 450 bemanningsleden en hun eventuele gezinsleden. Hierin volgen we het 2000 jaar oude voorbeeld van Jezus;

“Blinden zijn gaan zien en verlamden lopen weer. Melaatsen zijn genezen en doven kunnen nu horen. Doden zijn weer levend gemaakt en arme mensen luisteren naar de blijde boodschap” Mattheüs 11:5.


http://www.mercyships.org/


http://www.mercyships.nl

dinsdag 27 april 2010

Belangrijk nieuws van de Africa Mercy!


5 feb, 20:29
Africa Mercy, Atlantic Ocean
32 C, 2 Bft

Beste mensen, vrienden en vriendinnen,

Belangrijk nieuws van de Africa Mercy???? Jazeker, voor iedereen: Vorige week ben ik gevraagd door mijn chef hier of ik langer wil blijven aan boord van de Africa Mercy. Hierover heb ik heel goed en lang over nagedacht, wat zijn de consequenties en waarom zou ik het doen? De belangrijkste zaken om het niet te doen was allereerst mijn werk en dan de Oranjevereniging. Waarom ik langer zou blijven? De sfeer, de hulp, het avontuur, de mensen, het schip, enzovoort. Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en mijn baas geinformeerd, welke uiteraard not amused was... Waar het op neerkomt:

IK BLIJF TOT MINIMAAL OKTOBER/NOVEMBER

Wat natuurlijk een hoop rompslomp met zich mee zal brengen, maar daar ben ik niet zo bang voor! Allereerst zal ik mijn auto moeten verkopen (Lenny, haha), want elke maand aan boord kost je toch al 650 dollar! Ik zal mijn ticket terug moeten omzetten en nog wat andere financiele zaken...

Enfin, dat is de toekomst, hoe was afgelopen week? Zondag vertrokken we uit Tenerife, meteen 3 dagen wat minder weer gehad. Wat achteraf maar wonderlijk goed was; Tenerife is de dag na ons vertrek getroffen door noodweer... Nu is het rustig op zee, walvissen, dolfijnen, stingray's, schildpadden, vliegende vissen... De week zit er nu op en het weekend staat te trappelen. Nog 5 dagen varen en dan zijn we er, TOGO!! Daar ga ik mijn bewijs halen om met de Landrovers te mogen rijden, naar het vliegveld, dorpjes, de bush-bush enz! Ook gaan we een motor-club oprichten, THE MERCY-RIDERS. Ik heb er zin in!

Na Togo zal ik meevaren naar Zuid-Afrika in Augustus, daar gaan we dokken, om nieuwe generatoren te plaatsen. Dus als mensen langs willen komen in Zuid-Afrika, be my guest!

Dit zal nog een hele lange blog gaan worden, en ik hoop dat jullie een beetje blijven lezen!!

Het beste voor jullie allen,

Michiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten