English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Mercy Ships; Hoop en Genezing brengen naar de Allerarmsten

De schepen van Mercy Ships zijn in de eerste plaats ziekenhuisschepen. Tegelijkertijd zijn het drijvende dorpen. De bemanning, die uit vrijwilligers bestaat, woont aan boord en een groot deel van hen werkt er ook. Een schip heeft alle voorzieningen aan boord die een - soms langdurig - verblijf mogelijk maken voor de circa 450 bemanningsleden en hun eventuele gezinsleden. Hierin volgen we het 2000 jaar oude voorbeeld van Jezus;

“Blinden zijn gaan zien en verlamden lopen weer. Melaatsen zijn genezen en doven kunnen nu horen. Doden zijn weer levend gemaakt en arme mensen luisteren naar de blijde boodschap” Mattheüs 11:5.


http://www.mercyships.org/


http://www.mercyships.nl

dinsdag 27 april 2010

Eindelijk...Afrika, Eindelijk...Togo!!!!


17 feb, 23:11
Lome, Togo

32C, zonnig & onbewolkt

Dag vrienden, vriendinnen en familie!

Eindelijk is hier de eerste blog vanuit Togo! Vorige week zijn we aangekomen in de havenstad Lome. De kade was gevuld met locals, hoogwaardigheidsbekleders, dansers, zingers en muziekanten. De mensen in Togo waren/zijn super blij met onze komst! We liggen naast een kade waar dagelijks schepen met of oude auto's uit Europa, of bulklading komt. Het is leuk om te zien hoeveel en wat voor oude auto's uitgeladen worden, soms wel 5 auto's op sleep! Schepen met vol met zakken worden met de hand op vrachtwagens geladen. Kortom, een gezellige drukke bende in deze haven!



Afgelopen weekend zijn we naar motors op zoek gegaan. Veel 125cc en 150cc brommers, nieuw van het merk Sanya of Sonya, die kosten rond de 600 euro. Deze zaterdag gaan we kijken of er nog wat andere interressante motors zijn. Dan gaat een 'day-volunteer' mee (locals die aan boord werken en helpen), die weet precies de weg en de juiste prijzen!

Na de motorzoektocht zijn we naar de markt gegaan, dit was echt Afrika, ik hoop er wat foto's van te vinden, want het is echt onbeschrijvelijk! De Togolezen zijn vriendelijk en laten je gewoon met rust! De kinderen zijn echt grappig, en noemen de blanke mensen Jovo, sommige zijn bang voor Jovo's, maar de meeste lachen naar je! Na de markt lekker op het strand gelegen, Corona en lekker Franse kaas met stokbrood! Zondag zijn we de verjaardag wezen vieren van een 3e stuurman, lekker eten bij een Indiaas Restaurant.



Ondertussen gebeurt er aan boord en aan wal al een hele hoop. De screenings zijn begonnen, mensen worden bekeken om in aanmerking te komen voor operaties enzo. Rond het schip zijn op de kade allemaal containers geplaatst, en het dok is schoongespoten. Alle landrovers staan weer netjes opgelijnd. Gisteren heb ik meegeholpen met het inrichten van de tandarts praktijk, generators en compressors versjouwen, echt leuk daar! Ook de 'day-volunteers' worden de aankomende dagen geselecteerd!

De afgelopen 3 weken was Discovery Channel aan boord, zij zijn bezig met opnames voor Mighty Ships, een serie over bijzondere schepen over de hele wereld! Echt goed, want dat betekent meer publiciteit voor Mercy Ships! Als het op tv komt, laat ik dat meteen weten! Ook komt in maart de Evangelische Omroep aan boord, dus kunnen jullie allemaal mij zien op Nederland 2, haha!!


Ja, en dan de vooruitzichten; mijn baan is nu officieel opgezegd, ik heb mijn vlucht gecancelled en nu is er geen weg terug, haha! Best een raar idee, ik heb altijd verdiend, en nu betaal ik allen nog maar. Maar het mooie is wat je andere mensen kan terug geven (direct en indirect) en wat je zelf terugkrijgt. Zo heb ik veel vrienden hier, ben gestopt met roken en begin ik steeds meer te geloven. Ik zit goed op mn plek, en kan dus nog wel even blijven....!!

Morgen is mijn verjaardag, we gaan lekker waterpijp roken en mezzes eten! Ik heb superveel mensen uitgenodigd in het restaurant! Ik ben benieuwd, de mensen kunnen mn naam nogal moeilijk uitspreken, dus dat wordt lachen als ze gaan zingen morgen!!

Nou, dat was het wel weer, ik ga veel foto's plaatsen, dus blijf alert!!

Veel groetjes aan iedereen thuis!!!!

Michiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten