English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Mercy Ships; Hoop en Genezing brengen naar de Allerarmsten

De schepen van Mercy Ships zijn in de eerste plaats ziekenhuisschepen. Tegelijkertijd zijn het drijvende dorpen. De bemanning, die uit vrijwilligers bestaat, woont aan boord en een groot deel van hen werkt er ook. Een schip heeft alle voorzieningen aan boord die een - soms langdurig - verblijf mogelijk maken voor de circa 450 bemanningsleden en hun eventuele gezinsleden. Hierin volgen we het 2000 jaar oude voorbeeld van Jezus;

“Blinden zijn gaan zien en verlamden lopen weer. Melaatsen zijn genezen en doven kunnen nu horen. Doden zijn weer levend gemaakt en arme mensen luisteren naar de blijde boodschap” Mattheüs 11:5.


http://www.mercyships.org/


http://www.mercyships.nl

dinsdag 27 april 2010

Hoe het begon...

Maandag 21 December 2009
Ellewoutsdijk, Nederland 0.2 C

Hallo allemaal,

Dit is het eerste stukje over de missie Togo (zo noem ik het maar...). Zo'n 2 maanden geleden was ik in Turkije en kwam ik met het idee om eens vrijwilligerswerk te gaan doen. Al een tijd kende ik een vrijwilligers-organisatie, die vanaf schepen in ontwikkelingslanden actief is. En wat toevallig nou, dat varen ook mijn passie is. Toen heb ik gewoon eens de site opgezocht;

www.mercyships.com

Ik zag daar bij de vacatures een geweldig mooie functie staan; electronics engineer. Wat perfect bij mijn huidige- en vorige werk aansluit. Dus ik in de auto naar het kantoor in Rotterdam voor een gesprek. Dit is enorm goed bevallen en het balletje is gaan rollen. Na heel wat e-mail verkeer en (nog) een extra cursus brandjes blussen en gesprekken op mijn werk in Zierikzee, mag ik dan eindelijk echt naar het schip; de Africa Mercy! Ik heb 2 maanden onbetaald verlof gekregen, ondanks de uitbreidingen op de zaak; super!

Wat is nu de planning?! Het is de bedoeling dat ik 28 december invlieg naar het schip. Deze ligt voor onderhoud eerst 3 weken in Tenerife (Kanarische Weilanden), dan gaan we 1 week varen naar Togo, in Afrika. Daar zal ik 4 weken aan boord blijven en meehelpen met van alles en nog wat. 25 februari vlieg ik dan weer vanuit Togo naar huis.

Ik heb al een beetje een verwachting van de dingen die komen gaan, het zal niet helemaal rozengeur en manenschijn wezen, maar ik verwacht gewoon weer een enorme mooie, leerzame en boeiende ervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten